מזל טוב!
העסק שלך מצליח. לאחר חודשים (או ברוב המקרים שנים) של השקעה, מאמצייך סופסוף נושאים פרי. לקוחותייך מרוצים והם חוזרים פעם אחר פעם לחנות או לאתר שלך. אתה מעוניין לשמר את המגמה הזו, ולחזק אותה. כיצד לעשות זאת? ישנן דרכים שונות ורבות, אך בפוסט זה ננסה להתרכז בשיטה בדוקה ומוצלחת והיא הניוזלטר.
אז מה זה ניוזלטר?
ניוזלטר (או בשמו העברי הפחות מוכר, אִגֶּרֶת מֵידָע) הוא אחד הכלים הוותיקים בארסנל אנשי השיווק. בזמנים עברו, לפני העידן הדיגיטלי, הניוזלטר שימש בעיקר גופים מסחריים גדולים. זאת מאחר ועלויות ההפקה, העיצוב והדפוס היו הרבה מעבר ליכולתם של עסקים קטנים. כיום הניוזלטר המודרני מתקיים ומופץ בעיקר במרחב הדוא"ל, ולכן ההשקעה הכספית בו הצטמצמה משמעותית. למרות כל זאת, מטרת הניוזלטר נשארה כמות שהיא: ליצור ערך מוסף ללקוח.
בעוד כלי שיווק סטנדרטיים מתמקדים בעיקר בלמכור מוצרים, לקדם מבצעים ו"מודעות מיתוגית" (Brand Awarness), הגישה של הניוזלטר שונה. הניוזלטר מנסה להעביר מידע בעל ערך ללקוח. המידע הזה לא נועד לקדם מוצרים או שירותים, אלא הוא בא בצורת מאמרים או הסברים הנוגעים לתחום הידע של ספק המוצר או השירות. לדוגמא, ניוזלטר של בעל חנות לחלקי חילוף לרכב יכיל מאמרים או הסברים על כיצד ניתן לשמר ולהאריך את חייהם של קרבורטורים, מתי כדאי לבצע בדיקות שמן ומים, ומתי יש להחליף פלאגים. לפעמים הוא יוסיף בתחתית הניוזלטר שהגיעו חיישני חמצן חדשים במחיר מבצע, אך הידיעה הזו בהחלט לא תתפוס נפח גדול.
עסק שיוצר ערך מוסף ללקוח שלו נתפס בעיני הלקוח כמקצועי והגון. ככזה, לעולם לא יהיה לו מחסור בלקוחות.
איך מתחילים?
לאט ובזהירות. צחוק בצד, יצירה של ניוזלטר חודשי/רבעוני לא אמורה להיות בעיה סבוכה. האתגר העיקרי הוא על מה בדיוק לכתוב. לפני שתתחיל, עלייך לענות על השאלות הבאות:
- האם יש לך מידע חדש אודות שירותים/מוצרים שברצונך לחשוף ללקוחות?
- האם כמות המידע שברשותך תאפשר ליצור ניוזלטר מגוון ומעניין?
בהנחה והתשובות לשאלות הללו הן כן, אפשר להתחיל לגשת לעבודה עצמה.
בניית הניוזלטר
הניוזלטר שמגיע לעתים לדוא"ל שלך בנוי בצורה די סטנדרטית בדרך כלל: פסקת פתיחה כללית, ומתחתיה תקצירי ידיעות שיחד עם תמונות וקישורים מובילים לידיעות המלאות שנמצאות באתר או הבלוג. חשוב לזכור, המאסה העקרית של התוכן אמורה להופיע באתר. הניוזלטר עצמו אמור להוות מעין קדימון או טיזר לידיעות שנמצאות באתר. לפיכך הוא אמור להיות מתומצת, אבל מדויק ומעניין.
שתי דוגמאות לניוזלטרים מוצלחים:
מבחינה טכנית ניוזלטרים בנויים באותה צורה שבה בנויים עמודי אינטרנט, באמצעות קוד HTML ו CSS. אין להיבהל מהמונחים הטכניים. כיום ניתן לבנות ניוזלטרים בממשקי עריכה בסגנון "גרור ושחרר" ללא צורך בידיעה של קוד. כיום כמעט כל פלטפורמה לשליחת דיוורים מכילה עורכים שכאלה (בMautic קיים עורך מרשים במיוחד). בנוסף, ישנם עורכים חינמיים שאינם קשורים לפלטפורמות מסוימות כמו עורך זה, שבו ניתן להכניס טקסט תמונות וקישורים. העורך מייצר קוד HTML שאותו ניתן לקחת ולהטמיע במערכת הדיוורים שלך. לא יותר ממספר פעולות של "העתק הדבק".
יש! הצלחתי לשלוח. מה עכשיו?
פה מגיע החלק המעניין באמת לדעתי, חלק שלא רבים מודעים לחשיבותו.
כפי שהזכרנו בהתחלה, מטרתו העיקרית של הניוזלטר היא יצירת ערך מוסף עבור הלקוחות. לאחר ששלחת את הניוזלטר לרשימת התפוצה שלך, איך תדע אם באמת הצלחת במשימה זו? רבים מסתפקים בלראות שהניוזלטר באמת יצא ובזאת מסיימים. תוך כדי כך הם מפספסים את יכולות הדיווח של מערכות הדיוור שיכולות לתת תובנות משמעותיות לגבי פעילות המשתמשים ביחס אל הניוזלטר כגון:
- אחוז האנשים שפתחו את הניוזלטר מכלל האנשים שאליהם הוא נשלח
- אחוז ההקלקות על הידיעות בניוזלטר מסך הפתיחות
- ביקורים באתר
- בקשות להסרה מרשימת תפוצה ועוד
דוגמא למודול הדיווח של Mautic:
כל הנתונים הללו יכולים לתת לך תמונת מצב מדויקת עד כמה הניוזלטר שלך רלוונטי ובאמת מעניין את הלקוחות שלך. בהמשך תוכל להשתמש בנתונים אלה לפלח את הלקוחות שלך לסגמנטים שונים כדי להיות אפילו יותר רלוונטי, אבל זה כבר נושא שעליו נדבר בפעם אחרת.
שלום! אשמח לקבל הצעת מחיר לניוזלטר
מה כוללת החבילה, לחברת פרסקו צבעים.
תודה,
ענת