שיווק רב-ערוצי – מדוע הארגון שלך זקוק לו

מחקרים אחרונים מראים שצרכנים בארה"ב מבלים חמש שעות ביום בגלישה במכשירים ניידים. במהלך יום ממוצע, הם משתמשים בתשע אפליקציות שונות. ללא ספק, הנתונים הללו מדהימים.

התקופה שבה דיוורים וניוזלטרים היו ערוץ התקשורת היחיד עם הלקוח, חלפה ממזמן. כיום,  קמפיין שיווקי מוצלח, דורש מציאת איזון בין ערוצי התקשורת השונים שלך לזמן שבו לקוחותייך פעילים.

שיווק רב-ערוצי משתנה מארגון לארגון

חשבו לרגע עם כמה אפליקציות ואתרים היו לכם אינטרקציות. אדם ממוצע בישראל גולש באתרים כמו פייסבוק, לינקדאין, וויינט, יוטיוב, גוגל ומשתמש באפליקציות שלהם.

מאחר והגולש נמצא באתרים ובאפליקציות אלו בזמנים שונים, משווק שרוצה לתקשר עם הגולש צריך לפנות אליו בערוץ הנכון ובזמן הנכון, על-מנת להגדיל את הסיכוי לאינטרקציה בין הגולש למסר השיווקי.

אם הלקוח קיבל דיוור ב21:00, ייתכן והוא יחכה עד הבוקר כדי לקרוא אותו. אך אם הלקוח קיבל הודעת פוש באפליקציה באותה שעה, ייתכן והוא יקרא אותה מיד.

שליחת מסר בזמן אמת כאשר הלקוח פעיל באתר או באפליקציה, תניב את התוצאות הטובות ביותר.

מה הם האתגרים הגדולים של שיווק רב-ערוצי?

יותר מ 90% מהמשווקים מתקשים לשלב יותר משלושה ערוצים במסע הלקוח שלהם. אין משמעות הדבר שכדי לעשות זאת בהצלחה, עליך לשלוח שלושה דיוורים שלושה סמסים, ולכתוב שלושה פוסטים בפייסבוק. המשמעות היא שעלייך למצוא את האיזון בין הערוצים הנ"ל לבין הקהל שלך. האיזון הזה משתנה מארגון לארגון. כדי להצליח בכך, עלייך להבין את האתגרים של שיווק רב ערוצי:

סילואים

במקרים רבים, הפעילות השיווקית בחברה מתנהלת במחלקות שונות. לעיתים הודעות הפוש מנוהלות בידי צוות הפיתוח, צוות המוצר מנהל את הדיוורים התפעוליים, וצוות המרקום מנהל את התוכן באתר.

חוסר הסנכרון בין המחלקות הוא מה שמונע מהן להתקדם. אצירת הידע,הפעילות והנתונים השיווקים בנפרד, מדומה לפעמים לסילואים – מגדלי אחסון ששומרים בתוכם תוכן דומה, אך ללא קשר ביניהם. אידיאלית, רק מחלקה אחת אחראית על מסע הלקוח כולו והתקשורת איתו.

אופן פעולה כזה יבטיח תנועה מהירה וקול אחיד למותג שלך בכל ערוצי השיווק.

נתוני זמן-אמת

כדי להשיג אפקטיביות משמעותית בניהול מסע הלקוח, עליך להשיג גישה לנתונים בזמן אמת, או לפחות קרוב לזמן-אמת. כאשר אתה משתמש בכלים שונים כדי לנהל מסרים בערוצים שונים, הנתונים שלך מתפזרים בנקודות שונות, דבר שמקשה עליך לקבל ראיה הוליסטית על התנהגות הלקוחות.

ריכוז כל הנתונים במקום אחד יאפשר לך יצירה של מסרים פרסונליים וממוקדים יותר.

פרסונליזציה 1 על 1

גם אם התגברת על שתי המשוכות המוזכרות לעיל, עדיין עלייך להטמיע אסטרטגיה שתאפשר לך להגדיל את הפעילות שלך וגם לשמור את התקשורת שלך פרסונלית. כאן הטכנולוגיה נכנסת לתמונה. השקע במערכת אוטומציה שיווקית שתאפשר לצוות שלך להרחיב את הפעילות מבלי להתפשר על יכולות פרסונליזציה.

מערכת אחת שתרכז בתוכה את כל הנתונים ותאפשר לך שיווק רב-ערוצי אמיתי, תעזור לך להתמודד בהצלחה עם האתגרים שהוזכרו לפני שהם יאיטו אותך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *