ערוץ שיווק יחיד כבר לא מספיק
הידעתם שבמהלך 2017, כ92 אחוז מהמודעות שהופצו ברשת בכלל לא נצפו? לפני 20 שנה, הסיפור היה שונה לגמרי.
המודעה הראשונה ברשת נרכשה על-ידי AT&T מ HotWired.Com ב 1994, ו44 אחוז מהאנשים שראו את המודעה הקליקו עליה. אחוזי ההקלקה מאז ירדו משמעותית.
כדי להבין את הנתון הזה בהקשר המתאים, נציין שאחוז ההקלקה על מודעות היום עומד על חצי אחוז בממוצע. בנוסף לכך, העדפות הרכישה של הגולשים התפתחו, והגולשים עצמם כבר הרבה יותר מתוחכמים ופחות "נדיבים" בהקלקות.
אך בעקבות התפתחותן של טכנולוגיות ואסטרטגיות שיווקיות חדשות, האפשרות להחזיר את הגלגל אחורה נהיית אפשרית שוב.
צור קמפיין שיווקי המועשר בדאטה חכם.
עמוד הנחיתה שצורף לאותה מודעה ראשונה שהזכרנו היה מאוד פשוט, ובזמנו התוכן היה מרתק. הוא ניבא מספר חידושים טכנולוגיים עתידיים וסיפק מידע בסיסי על AT&T. עמוד נחיתה כזה לא עובד היום.
כיום, העיצוב והמסר השיווקי של עמוד הנחיתה צריכים להיות ממוקדים. אם אלמנט כלשהו יראה לא קשור, הגולש יעזוב מיד. מסרי קריאה לפעולה נכתבים מראש ומושקעת בהם מחשבה רבה.
המציאות של חווית הקנייה ברשת כיום היא ש 64 אחוז מהמודעות שמוצגות נתפסות כמציקות או פולשניות. גולשים דורשים חוויה פרסונלית ובעלת ערך מוסף, והדרך הטובה ביותר לעסקים להבין אותם ולהתאים להם תוכן פרסונלי היא באמצעות דאטה.
גישת ה one-size-fits-all טובה בתור נקודת התחלה כאשר מתכננים קמפיין שיווקי. אך מותגים שלא משתמשים בתוכן מותאם אישית המפולח נכון ומשתנה בצורה פרוגרסיבית בהתאם להתנהגות הלקוח או הגולש, יתקשו למכור או לשמר לקוחות קיימים.
מספר נתונים שיש לקחת בחשבון:
- לקוחות שמטורגטים מחדש באמצעות מודעות הם בעלי סיכוי של 70 אחוז יותר להמרה באתר.
- מודעות שמכילות תמונות או סרטונים ממירות ב60 אחוז יותר מאשר מודעות טקסטואליות.
- 84 אחוז מהמשווקים במובייל סבורים שהם מספקים לגולש חוויה חיובית. פחות מחצי מכלל הגולשים מסכימים איתם.
- 61 אחוז מהגולשים שחוו חוויה שלילית באתר, לא יחזרו אליו שנית. 40% מהם יעברו לאתר מתחרה.
- 80 אחוז מהגולשים יעדיפו ללמוד על מותג מסוים באמצעות תוכן מותאם אישית.
עכשיו זה הזמן לפתח אסטרטגיה שיווקית מרובת ערוצים
הדרך הטובה ביותר לספק חווית לקוח מותאמת אישית היא באמצעות הטכנולוגיות שהוזכרו לעיל.
ישנם מספר כלי טרגוט ופרסונליזציה שניתן להתקין ולהשתמש בהם בקלות. אך חשוב לזכור שכל כלי כזה הוא רק חלק אחד בפאזל של חווית הגולש או הלקוח שעליה דיברנו בפוסט זה. כדי לקבל את התמונה המלאה, עליך לחבר את כל הכלים האלו יחד מאחורי הקלעים (משימה שאינה פשוטה), או להשתמש באחת מהפלטפורמות שאנו מציעים.
למותגים ישנה עוד דרך ארוכה עד שהם יוכלו לספק חווית לקוח פרסונלית וחכמה בכל הערוצים האפשריים. קמפיין שיווקי מוצלח משתמש בכל הערוצים שעומדים לרשות המותג: מדיוורים, הודעות פוש וסמסים ועד מדיה חברתית. אסטרטגיה שיווקית מוצלחת תנצל קמפיינים כאלו כדי לתמוך בצרכים של הלקוח המודרני.