שנת 2020 בפתח, וייתכן שכבר הצבת לה יעדים: שיפור השיווק ללקוחות, שימוש בנתוני זמן אמת, יצירה של תוכן שיווקי רלוונטי ועוד. כיצד ניתן לממש את היעדים הללו? בינה מלאכותית היא התשובה.
למרות שהרעיון של שיווק אחד-על-אחד קיים כבר לא מעט זמן, מותגים רבים עדיין מציפים את הלקוחות שלהם באינספור מסרים לא רלוונטיים באינספור ערוצים. הבעיה המרכזית היא שלמשווקים יש כבר יותר מדי נתונים על הלקוחות שלהם ולא מספיק זמן כדי ליצור תוכן פרסונלי ורלוונטי.
כאן נכנסים לתמונה כלי שיווק המבוססים על בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (machine learning). המשנים את הצורה שבה משווקים מקבלים החלטות ומפעילים קמפיינים. כמה דוגמאות לכלים כאלו הם: מסייע מבוסס בינה מלאכותית שמאפשר לך לנתח במהירות את תוצאות הקמפיינים לפי פקודות קוליות, מערכת ניהול תוכן אוטומטית שמתייגת תמונות ומאפשרת לך ליצור תוכן טוב יותר עבור הקמפיינים שלך, ותוכנת שיווק שמאפשרת לך לראות בצורה ויזואלית מה הלקוחות שלך עושים בכל שלב במסע הלקוח.
פיתוחים המבוססים על למידת מכונה חוסכים זמן, ומאפשרים למשווקים להקדיש זמן לחשיבה אסטרטגית, במקום עיסוק מייגע בגיליונות נתונים. עובדה זאת מאפשרת ביצוע אופטימיזציה לקמפיינים במהירות, במקום המתנה ממושכת שלאחריה מתגלה שקמפיין כלשהו כשל.
מיד נראה כיצד בינה מלאכותית מפשטת תהליכים שיווקיים לאורך מסע הלקוח ומאפשרת למשווקים לעבוד בצורה חכמה יותר
איחוד נתונים מקיף
משווקים ממשיכים להיות מוצפים בשפע של נתונים: מנתונים דמוגרפיים עד לנתונים התנהגותיים המגיעים בזמן אמת. האתגר הוא לאחד בין כל הנתונים הללו ולהפוך אותם לרלוונטיים, כשבמציאות הם מאוחסנים במקומות ובפלטפורמות שונות. הזמן שלוקח לאסוף את כל הנתונים לא משאיר זמן לנתח אותם.
בדומה לקמעונאים מובילים אחרים, רשת HSN נעזרה במספר תהליכים ומערכות כדי לתמוך בשיווק שלה, אך ריבוי התהליכים גרם לכך שניתוח התנהגות המשתמשים בערוצים השונים נהפך למטלה שגוזלת זמן רב. המשווקים של HSN התקשו להתאים מוצרים ללקוחות השונים, ואילו מסרים או תכנים יגרמו ללקוחות לבצע רכישה. כדי להשתחרר מתפיסה שיווקית שמוגבלת בין ערוצים, HSN עבדו יחד עם Watson (לשעבר IBM) כדי לפתח פלטפורמת שיווק מבוססת AI שתשלב נתונים מכל ערוצי השיווק (דוא"ל, אתר, מובייל ודואר ישיר).
פרסונליזציה משופרת
לקוחות מצפים לחוויה פרסונלית. ו94% מהחברות מסכימות שפרסונליזציה היא גורם קריטי בהצלחת העסק. למרות זאת, מכשול קבוע ביצירה של פרסונליזציה הוא היכולת ליצור גרסאות שונות של תוכן כדי למצוא את השילוב המוצלח מבינהן.
מערכות בינה מלאכותית יכולות לעבד חוקה עסקית והנחיות שיווקיות, ולאחר מכן ליצור תוכן מותאם אישית לכל לקוח לפי אותן הנחיות. ההיפר-פרסונליזציה הזו מתבססת על התנהגות חזויה של לקוח ספציפי, במקום על סגמנטים קבועים מראש שהצלחתם נשענת על הסתברות סטטיסטית.
בינה מלאכותית הופכת את הפרסונליזציה לקלה יותר למשווקים ע"י למידה של התנהגות הלקוחות והתאמת התוכן להם. כאשר אתה יודע כיצד הלקוח מגיב למסרים שלך, יצירת התוכן המתאים כבר לא מתבססת על ניחוש מושכל, אלא על נתוני זמן אמת.
מסע הלקוח הוא חזות הכל
לכל משווק ברור שהלקוח מחפש להשיג את מבוקשו בצורה המהירה ביותר. כמשווק, ברצונך לספק לו את הדרך המהירה ביותר לממש זאת. נשמע פשוט, לא כך? אך כפי שאנו יודעים, לא זה המצב. בינה מלאכותית יכולה לסייע בניתוח מסע לקוח בערוצי התקשורת השונים, תוך כדי שהיא מתריעה על נקודות בעייתיות במסע הלקוח, ומאפשרת לך לתקן אותן.
שיווק חכם ב2020
אתה יודע מה אתה רוצה להשיג בשיווק שלך, אתה רק צריך מספיק זמן כדי להשיג את זה. בעזרת בינה מלאכותית אתה יכול לעבוד בצורה חכמה יותר, ולהשיג מבט הוליסטי בזמן אמת על פעילות הלקוחות שלך. בינה מלאכותית מאפשרת לך לפעול במהירות על סמך נתונים, ומספקת לך מרווח נשימה כדי להתמקד יותר באסטרטגיה במקום בטקטיקה השיווקית.