בכל הנוגע ל"Buzz Words", המילה פרסונליזציה נמצאת בפסגה. אפילו ה"Buzz Word" של 2017, "שיווק ממוקד קליינט" פירושה הוא למעשה שיווק פרסונלי עבור הקליינטים של החברה.
המונח תוכן דינמי לא שונה בהרבה. מדובר בשימוש באותו דיוור, עמוד נחיתה או דף מהאתר כדי לשלוח מסר פרסונלי שמשתנה מלקוח ללקוח. למעשה, לקוחות פוטנציאליים (לידים) ש"טופחו" עם תוכן פרסונלי מייצרים 20% יותר במכירות פוטנציאליות.
בפוסט זה נציג מספר הזדמנויות שבהן תוכל להשתמש בתוכן דינמי
איך מתחילים עם תוכן דינמי
נניח שחזרת מתערוכה גדולה. התערוכה הייתה הצלחה כבירה, ולקחת את פרטיהם של עשרות לידים מכל העולם. עכשיו אתה רוצה לשלוח מייל מעקב (Follow-Up) לאותם לידים. לצערך, אין לך יותר מדי זמן להשקיע בשיווק. כיצד תוכל לנצל את הזמן המוגבל שלך ביעילות?
בנקודה זו תוכן דינמי נכנס לתמונה. באפשרותך לשלוח את אותו מייל מעקב לכל הלידים, אך לשנות את המסר בגוף הדיוור כדי שיותאם לאזור, תעשייה או שפה של הלקוח הפוטנציאלי. אפשרות נוספת יכולה להיות שתוכן המייל יהיה קבוע, והשוני היחידי יהיה בחתימה שתשתנה לחתימתו של הנציג הממונה על האזור שבו נמצא הלקוח הפוטנציאלי.
השימוש בתוכן דינמי מגדיל את יכולות הפילוח שאתה מבצע על לקוחותייך, מאחר והוא מוסיף מסננים על פילוחים קיימים. באפשרותך ליצור תוכן דינמי שמבוסס על כל אחד מהשדות (או כמה שדות) שמחזיקים פרטים על הלקוחות שלך.
שימוש בתוכן דינמי באתר שלך
בנקודה זו, השימוש בתוכן דינמי מתחיל להיות באמת מעניין. אם לדוגמא אתה אוסף מידע על תחום העיסוק של הלידים שלך, ביכולתך להשתמש במידע הזה כדי ליצור מסרים שונים וקריאות לפעולה שמבוססות על מידע זה. באפשרותך גם לייצר תוכן ספציפי לכל תחום עיסוק שבו תוכל להשתמש בסיטואציות שונות.
לדוגמא, אם מישהו הוריד מסמך כלשהו מהאתר שלך, תוכל להשתמש בעמוד התודה כדי "לתפור" מסר ייחודי לכל תחום עיסוק. למעשה, 74% מכלל הלקוחות מרגישים תסכול כאשר הם לא מוצאים באתר תוכן שמעניין אותם. המספרים הללו מראים שלא ניתן להתעלם מהיתרונות של פרסונליזציה.
אם החברה שלך היא חברה גלובלית, ייתכן שמיקום או מדינה יהיו נתון יותר מתאים לביסוס תוכן דינמי. תוכל להשתמש במידע הזה כדי להציג תוכן מתורגם או תמונות שמותאמות לתרבות שממנה מגיע הלקוח. תוכן דינמי הוא דרך מצוינת לבצע לוקליזציה מבלי להוציא אלפי דולרים על יצירת גרסאות מתורגמות לאתר שלך.
כיצד להעשיר תוכן דינמי עם מידע מתאים
אפשרות נוספת בשימוש בתוכן דינמי היא הצגת טפסים לפי פילוח של מדינה או תחום עיסוק. "שאלות מכשירות" (שאלות שמופיעות בטופס שהתשובות עליהן קובעות את מידת הרלוונטיות של הליד לעסק), יוכלו להשתנות לפי תחום עיסוק של הליד או המדינה שלו. את פרטי הטפסים שמולאו תוכל להעביר לצוות המכירות שלך באמצעות מערכת Marketing Automation שבה אתה משתמש.
לסיום וודא שאתה שואל את הלידים והלקוחות שלך את השאלות הרלוונטיות ביותר לעסק שלך כדי שתוכל לבצע אופטימיזציה עתידית לתוכן שלך. בסופו של יום, יעילותו של תוכן דינמי נמדדת רק במידע הרלוונטי שהוא מצליח לקבל מהמשתמש.