פריט מיקוד: כיצד להשתמש בו כדי להמיר מבקרים באתר ללקוחות

74% מהצרכנים באתרי קניות חשים תסכול כאשר הם מבקרים באתר שאין בו תוכן רלוונטי לתחומי העניין שלהם. המשמעות של עובדה זו היא שכמעט שלושה רבעים מכמות המבקרים באתר שלך מעוניינת בחוויה לקוח פרסונלית. כמשווק, אתה ניצב מול האתגר של הצגת תוכן פרסונלי למבקרים שאינך יודע דבר עליהם.

מאוטיק (Mautic) יכולה להתמודד עם אתגר זה על ידי שימוש בפריטי מיקוד.

מה הוא פריט מיקוד?

פריט מיקוד
דוגמא לפריט מיקוד שמציג קופון

פריט מיקוד הוא רכיב ווביי בעל יכולת פרסונליזציה המאפשר הצגת טפסים או לינקים למבקרים באתר בהתאם לפעילות שלהם. מטרתו של פריט המיקוד הוא להמיר את אותם מבקרים ללקוחות. זמן הגלישה באתר הוא הזמן האידיאלי להמרה, מאחר שרמת העניין של הגולשים במותג שלך נמצאת בשיאה באותו רגע.

באותם רגעים קריטיים חשוב לשמור על תקשורת ישירה עם הלקוח, אך בנוסף יש להמנע מלהציף אותו במידע. עלייך למצוא את האיזון המתאים לעסק שלך.

מספר שימושים אפשריים בפריט מיקוד (בזירת ה B2B):

שאילת שאלה

שם פרטי, שם משפחה כתובת אימייל ושם חברה הם לעיתים יותר מדי פריטים לבקש מהמבקר בפעם אחת. אך לשאול שאלה מכשירה אחת כגון "האם אתה משתמש באחד מהפתרונות הללו?", תוכל לספק לך מידע מצומצם אך משמעותי על המבקר שלך. אם המבקר יחזור לאתר בעתיד, תוכל להציג לו תוכן שמותאם לתשובה שהוא נתן לשאלה זו.

איסוף מידע

למידע יש חשיבות אדירה למשווקים. מידע מאפשר לך לפלח, למקד ולהפעיל ערוצי תקשורת ללקוח עם מסרים מותאמים אישית. נסה לשאול את המבקרים באתר שלך כמה עובדים ישנם בחברה שלהם. תוכל להשתמש במידע הזה כדי למקד קמפיינים בדיוור שיווקי למשל.

מניעת נטישה

שימוש בפריט מיקוד למניעת עזיבה מוקדמת של האתר נקרא "Exit Intent" (כוונת עזיבה). כאשר מישהו עומד לעזוב דף מסוים באתר שלך, תוכל להציג לו הודעה המכילה תוכן כלשהו או הצעה ש"אי אפשר לסרב לה". מומלץ להשתמש בשיטה זו רק בדפים נבחרים. הטמעה של כוונת נטישה בכל עמוד אפשרי רק תציק למבקר.

הודעה

נניח שהסטארט-אפ שלך השיג מימון מקבוצת משקיעים. אתה רוצה להשוויץ בעובדה זו לכל המבקרים באתר שלך. באפשרותך להציג הודעה שתכיל מסר קצר בתוספת קישור להודעה מלאה שתכיל את כל הפרטים ואולי מידע נוסף על חלק מהלקוחות שלך. הודעות כאלו לא קורות כל יום, אך הם מאוד שימושיות כאשר ישנו אירוע משמעותי.

הצעה לתוכן

מבקר מגיע לעמוד מוצר מסוים וקורא אותו מתחילתו ועד סופו. התוכן שכתבת משך את תשומת ליבו, ונראה בבירור שהפריט רלוונטי למה שהוא מחפש. זוהי הזדמנות אידיאלית להמרת המבקר ללקוח. מה כדאי לעשות?

תן למבקר סיבה לבטוח בך. בחר אי-בוק (eBook) או מסמך PDF שמכיל מידע נוסף ומפורט על המוצר, וגרום לו להופיע באמצעות פריט מיקוד כאשר המבקר מסיים לגלול לתחתית העמוד.
אם המבקר אכן מתעניין במוצר, ההסתברות שהוא יקנה את המוצר תעלה.

אתר פרסונלי מניב תוצאות טובות יותר

לפי מחקר של נילסן 84% מהצרכנים דיווחו שהמלצות מותאמות אישית כמעט תמיד גורמות להם לבצע פעולה כלשהי. המשמעות היא שרבים מהלקוחות בוחנים המלצות באתר לפני שהם מחליטים על רכישה. אז למה לא לנצל את העובדה הזו לטובתך?

על המשווקים ליצור את ההמלצות הללו כאשר הן נראות הגיוניות ללקוח. אתה לא תרצה לכפות על לקוח פוטנציאלי לקבל החלטה כאשר הוא עוד לא מוכן. השתדל להיות מתחשב ונצל הזדמנויות רק בזמנים וסיטואציות מתאימות. עשה זאת, ומאמצייך יתוגמלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *